Alla inlägg under september 2008

Av Anna - 9 september 2008 13:00

Frukost: tekaka och kaffe = 3p

Mellis: päron

Lunch: vv falukorv och potatismos = 5p

Mellis:melon

Middag: pasta med ost och skinksås = 6p

Kvällsmål: macka = 2p


Dagens points 16 av 17

Sparade: 1 + 1.5= 2.5

Dagens steg: 17624 = 5 ap + 4= 9ap

Av Anna - 8 september 2008 21:35

I dag när jag var och handlade hittade jag två nya

saker ett bröd från polarbröd som heter polarkraft

Fröig. Brödet var gott och är 3p för en dubbel.

Sen köpte jag arlas flytande smör och rapsolja med

vitlökssmak den har jag ej prövat än

Av Anna - 8 september 2008 08:35

Då var det måndag igen och jag tycker jag klarade helgen bra.

Höll mig till de points som jag hade fast jag åt en massa gott.

Jag hoppas på en nedgång snart men det känns svårt när det

bara är ett par kg som jag har att gå ner. Jag vill gå ner 3kg men

om jag går ner något kg till så gör det inget. Höll på med vv i våras

och då gick det så himla trögt, jag var jätte duktig med både räknadet

och motionen men inte gick jag ner för det. Så det känns ganska jobbigt

att börja igen men hoppas att det går bättre den här gången.

Av Anna - 8 september 2008 08:32

Frukost: skepparhalva och kaffe = 3p

Mellis: äpple

Lunnch: hamburgare och pitabröd = 5p

mellis: chokladbit liten= 0.5p

Middag: VV falukorv och potatismos = 5p

Kvällsmål: fröig+ riskaka = 2p


Dagens points 15.5 av 17

Dagens steg: 15255 = 4 ap

Sparade: 1.5p

Av Anna - 7 september 2008 10:49

Frukost: Rågkaka och kaffe = 3p

Lunch: Äggsmörgås = 2.5

Mellis: Äppelpaj med glass = 3.5 av AP points

Middag: hamburgare i pita bröd med klyftpot = 5.5p

Kvällsmål:


Dagens points

Dagens steg 0 har städat istället

Av Anna - 7 september 2008 10:34

5dl mjölk

4 dl havregryn

1/2 msk salt

1 msk ljus sirap

150g smör

25g jäst

8-9dl vetemjöl


1. Värm mjölken till cirka 50 grader och häll i havregrynen,saltoch sirap. Låt blandningenstp och svälla i cirka 20 min.

2. Smält smöret och rör ner det i gryblandningen.

3. Smula ner jästen och blanda ordentligt

4. Tillsätt vetemjöl lite i taget tills det blir en lös deg.

5. Jäs degen under bakduk till dubbel storlek i ca 20 min.

6. Sätt ugnen på 225 grader.

7. Knåda degen på ett mjölat bakbord, dela degen i tio bitar och kavla ut till ruda tekakor ca 1 cm tjocka.

8. Nagga dem med en gaffel och jäs under bakduk på plåtar med bakblåtspapper i ca 30 min

9. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 min.


Ät och njut av det nybakta brödet.


Av Anna - 7 september 2008 10:11

Jaha då regnar det igen inga steg idag.

Jag håller på att baka jätte mumsiga tekakor som är

ett recept från Leilas bakbok mina barn älskar detta bröd. Till middag blir det hemmagjorda hamburgare och bröd.

Av Anna - 6 september 2008 10:05

Vilket skitväder idag blev det inte mycket steg bara dom

nödvändigaste. Dom när man var och handlade gick till

bandyträningen med yngsta dottern och när man hämtade

äldsta på kalas. Jag unnade mig lite godis för mina AP är

nämligen en godisråtta. Har redan smått tröttnat på att

räkna points men ska på ett eller annat sätt klara av det.

Jag har ju min vän N på jobbet som också kämpar så vi får sporra varanndra när det känns jobbigt.

Skapa flashcards