Alla inlägg under januari 2009

Av Anna - 16 januari 2009 08:41

Frukost: fralla och kaffe

Mellis: banan

Lunch: kyclingsallad

Mellis: apelsin

Middag: oxfile potatis och sås och vin

Kvällsmål: popcorne och en pralin


Dagens steg: 10350

Dagens motion: rask prommis i 30 min



Av Anna - 15 januari 2009 19:52

Jag är SÅ sugen på en chokladbit var det i går också. Än så länge har jag inte tagit någon för jag vill försöka att klara av det i veckan men att jag ska kunna unna mig  till helgen. Så i morgon ska jag ta en om jag fortfarande är sugen annars får jag mitt lördags godis på lördagen. Det kommer ju att bli popcorne till let´s dance i morgon. Jag gjord Sara Lee pizza men det blev inte så gott som jag trodde att det skulle bli, det är mycket godare att göra själv. Så nästa gång det blir pizza ska jag göra själv och då ska jag prova att göra calzone har aldrig gjort det.  Hoppas jag klarar kvällen utan chokladbiten.

Av Anna - 15 januari 2009 08:10

Frukost: bröd och kaffe

Mellis: banan

Lunch: kycklinggratäng

Mellis: apelsin+ liten tårtbit

Middag: pizza

Kvällsmål: macka


Dagens steg 16608

Dagens motion rask prommis i 70 min

Av Anna - 14 januari 2009 19:53

Frukost: mörkt bröd och kaffe

Mellis: äpple

Lunch: köttfärspaj

Mellis: apelsin

Middag: hemma gjorda hamburgare

Kvällsmål: macka


Dagens steg 18586

Dagens motion en rask prommis i en timme

Av Anna - 13 januari 2009 19:39

Funderar på att prova på den nya dieten som heter iso det är en blandning av olika metoder som Gi och tallriksmodellen tex och sunt förnuft. Jag tycker den verkar bra jag kommer kanske inte annama allt men en hel del. Det handlar om att äta regelbundet typ var tredje timme långsamma kolhydrater som tex fulllkornspasta för att det ska hålla mätnaden bättre och där med mindre sockersug. Minska på saltet och helst undvika alkohol under tiden man håller på.  Jag kommer att förska med allt utom alkoholen för jag vill gärna ha ett glas vin på helgen men det tar jag igen med att röra på mig. Man ska få i sig 1600 kilokalorier om dagen. Ska försöka att ändra min frukost så att jag inte bara äter macka och kaffe utan kanske lite yougurt och bär. Vi får se hur det går men det kan vara värt ett försök jag äter ju redan nu nästan efter denna diet.

Av Anna - 13 januari 2009 09:39

Frukost: macka och kaffe

Mellis: knäcke

Lunch: kotlett med potatismos och sås+ sallad

Mellis: apelsin

Middag: kycklingsallad med pasta

Kvällsmål: macka


Dagens steg 14434

Dagens motion 1 timmes rask prommis

Av Anna - 12 januari 2009 09:41

Frukost: rågbröd och kaffe

Mellis: halv banan på knäcke

Lunch: kycking tortilllia

Mellis: apelsin

Middag: korv med potatismos

Kvällsmål: macka och te


Dagens steg 19123

Dagens motion 1,5 timme rask prommis

Av Anna - 11 januari 2009 19:48

Strimmla kycklingfile i små bitar och stek dom med lite smör. Rör sedan ner en burk lätt creme fraich o sambal oalek efter smak och tycke salta och peppra. Ha gärna i lite strimmlad paprika också. Klick sedan i i tortillia brödet lägg i lite riven ost och rulla ihop. Lägg dom i en ugnsform och strö över lite riven ost in i ugen i ca. 10 min i 225 grader. Servera med sallad.

Ovido - Quiz & Flashcards